مشخصات اتصالات استیل 321

قیمت انواع اتصالات استیل 304 316 321

مشخصات اتصالات استیل 321

۳ بازديد

اتصالات استیل 321 استاندارد اتصالات فولاد ضد زنگ آستنیتی فرفورژه برای کاربردهای لوله کشی تحت فشار را پوشش می دهد. مواد برای اتصالات باید از آهنگری، میله‌ها، صفحات یا محصولات لوله‌ای بدون درز یا جوشی تشکیل شده باشد. عملیات آهنگری یا شکل دهی باید با چکش کاری، پرس، سوراخ کردن، اکسترود کردن، برهم زدن، نورد، خمش، جوشکاری ذوبی، ماشین کاری یا ترکیبی از دو یا چند مورد از این عملیات انجام شود. تمام اتصالات باید تحت عملیات حرارتی قرار گیرند.

آنالیزهای شیمیایی و محصول باید انجام شود و باید با ترکیب شیمیایی مورد نیاز در کربن، منگنز، فسفر، گوگرد، سیلیسیم، کروم، مولیبدن و تیتانیوم مطابقت داشته باشد. آزمایش کشش باید بر روی مواد اتصال انجام شود تا خواص کششی مانند استحکام تسلیم و استحکام کششی تعیین شود. اتصالات ارائه شده تحت این مشخصات باید از نظر ناپیوستگی سطح، بررسی سطح و علائم مکانیکی به صورت بصری بررسی شوند.

جوش لب به لب

اتصالات استیل 321 به گونه ای طراحی شده است که در محل در انتهای آن جوش داده شود تا لوله (ها) را به هم متصل کند و اجازه تغییر جهت یا قطر لوله، یا انشعاب یا انتهای آن را بدهد.

سپس این اتصال بخشی از یک سیستم برای انتقال سیالات (نفت، گاز، بخار، مواد شیمیایی، ...) به روشی ایمن و کارآمد، در فواصل کوتاه یا طولانی می شود.

انواع دیگر اتصالات استیل 321 را می توان با رزوه یا سوکت جوش داد.

چندین درجه از آلیاژهای استیل زنگ نزن آستنیتی در این مشخصات گنجانده شده است. نمرات با یک پیشوند، بر اساس استانداردهای قابل اجرا ASTM/ASME یا MSS تعیین می شوند. برای هر یک از گریدهای ضد زنگ WP، چندین کلاس از اتصالات مشخص شده است تا نشان دهد که آیا از ساختار بدون درز یا جوش استفاده شده است. نام‌گذاری طبقات نیز برای نشان دادن روش آزمایش غیرمخرب و میزان معاینه غیرمخرب استفاده می‌شود. خلاصه ای کلی از کلاس های اتصالات استیل 321 قابل استفاده برای تمام گریدهای WP استیل در زیر آمده است. هیچ کلاسی برای نمرات CR وجود ندارد.

کلاس های مناسب برای نمرات WP

CR درجه مقاوم در برابر خوردگی. کلاس های S از طریق WU اعمال نمی شود.

WP-S بدون درز

WP-W جوش داده شده، RT یا UT تمام مواد اولیه لوله جوش ساخته شده با فلز پرکننده. تمام جوش های سازنده اتصالات به جز مواردی که در بند 5.4.3 A/SA 403 مستثنی شده اند.

اگر UT جایگزین RT شود، تمام جوش‌ها باید 100% از نظر طول آن‌ها مطابق با بند 5.6 A/SA403 بررسی شوند.

WP-WX RT همه جوش ها را با یا بدون فلز پرکننده انجام می دهد.

WP-WU UT همه جوش ها با یا بدون فلز پرکننده.

کلاس درجه WP درجه ها (304-304L) و کلاس (S، W، WX، یا WU) را درج کنید. برای اتصالاتی که تمام الزامات شیمیایی و فیزیکی هر دو درجه را برآورده میکنند، کاربرد دارد.

UNS S32100 / UNS S 32109

اتصالات استیل 321 آستنیتی تثبیت شده با تیتانیوم با مقاومت در برابر خوردگی عمومی خوب است. پس از قرار گرفتن در معرض دما در محدوده بارش کاربید کروم 800-1500 درجه فارنهایت (427-816 درجه سانتیگراد) مقاومت عالی در برابر خوردگی بین دانه ای دارد. این آلیاژ در برابر اکسیداسیون تا دمای 1500 درجه فارنهایت (816 درجه سانتیگراد) مقاومت می کند و دارای خواص خزش و گسیختگی استرس بالاتری نسبت به آلیاژهای 304 و 304L است. همچنین دارای چقرمگی دمای پایین خوب است.

321H نسخه کربن بالاتر (0.04-0.10) آلیاژ است. برای افزایش مقاومت در برابر خزش و برای استحکام بالاتر در دماهای بالاتر از 1000 درجه فارنهایت (537 درجه سانتیگراد) توسعه یافته است. در بیشتر موارد، محتوای کربن صفحه اجازه صدور گواهینامه دوگانه را می دهد. آلیاژ 321 را نمی توان با عملیات حرارتی سخت کرد، فقط با کار سرد. می توان آن را به راحتی با روش های استاندارد ساخت مغازه جوش داد و پردازش کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.